spotmore-IP-target

Markkinoinnin automaatiojärjestelmät keräävät valtavan määrän dataa. Sen lisäksi, että dataa on mielenkiintoista seurata, kannattaa sitä käyttää markkinoinnissa hyödyksi. Yksi loistava tapa on kohdistettu mainonta, jonka avulla saadaan kohdistettua mainontaa erittäin tarkasti halutuille kohderyhmille.

Mielenkiintoiseksi kohdennuksen tekee sen, että toisin kuin retargeting-mainonta, älykästä mainontaa voidaan tehdä jopa yhdelle liidille. Siinä missä retargeting-mainonta on mainostamista massalle, joka on käynyt jossakin tietyssä osoitteessa, älykkäällä mainonnalla mahdollistetaan henkilötasolle menevä mainonta.

Kohdentamisen määrittely

Järjestelmä oppii verkkosivujen tägityksen avulla, mistä liidit ovat kiinnostuneita. Järjestelmästä voit hakea tietyn tägin saaneet liidit ja näyttää heille mainontaa. Aina ei ole järkevää näyttää samoja mainoksia tietyn tägin saaneille. Leadscoringin avulla voit erotella liidit heidän ”kuumuusasteensa” mukaan, esimerkiksi näyttää erilaista mainontaa kylmille liideille ja jo ostokypsille, kuumille liideille.

Esimerkki älykkäästä mainonnasta

Kuvitellaan, että olet jalkinekauppias, jolla on myynnissä sekä kumisaappaita että sandaaleja. Olet järjestelmän kautta tägittänyt sivustosi, jolloin järjestelmä oppii, mistä tuotteesta liidisi ovat kiinnostuneita.

Sandaalien myynti on laskenut, ja koitat tehostaa sitä mainonnalla. Valitset järjestelmästä liidit, jotka ovat kiinnostuneita sandaaleista. Haluat tehostaa mainoskampanjaa ja teet erikseen kaksi kampanjaa lead scoringin perusteella: toisen kuumille vastaanottajille, jotka ovat jo selvästi kiinnostuneita sandaaleista ja toisen haaleilla liidelle, jotka ovat esittäneet kiinnostuksensa sandaaleista. Liideille, jotka ovat selvästi kiinnostuneita ostamaan sandaalit, ei kannata tarjota ensimmäiseksi alennusta, koska he ovat selvästi jo ostokypsiä verkkokäyttäytymisensä perusteella. Päätät siis näyttää kuumille liideille uutuuksia ja haaleille liideille tarjoat alennuskoodia sandaaleista kiinnostuksen kasvattamiseksi.