henkilokohtainen-viestinta-43220700

Tuntuuko sähköposti yrityksen logolla ilman allekirjoitusta mielestäsi luotettavalta ja helposti lähestyttävältä? Ei se yleensä ainakaan henkilökohtaiselta tunnu. Milloin viestissä kannattaa käyttää yrityksen logoa ja milloin henkilökohtaista allekirjoitusta?

Sähköpostiviesti yrityksen logolla vai allekirjoituksella?

Milloin sitten on hyvä hetki lähettää sähköpostilähetys yrityksen nimissä ja milloin yhteyshenkilön allekirjoituksella? Yhteyshenkilöpohjainen viesti luo tunnetta luotettavuudesta ja henkilökohtaisuudesta, mutta jos vastaanottaja ei tunne lähettäjää, voi se tuntua tungettelevalta ja jopa roskapostilta. Kun asiakkuussuhde syvenee, voi rohkeasti astua esiin logon takaa!

Yhteystietopohjaisen viestin hyötyjä

Hyvän sähköpostiviestin tunnusmerkkejä on henkilökohtaisuus. Hyvin rakennetusta viestistä huokuu tunne, että se on lähetetty juuri sinulle. Kun tehdään massalähetystä suurille rekistereille, henkilökohtaisuuden sisällyttäminen viestiin voi olla vaikeaa. Henkilökohtainen allekirjoitus voi kuitenkin olla tässä avuksi. Kun viestin alaosasta löytyykin yhteyshenkilön puumerkki pelkän yrityksen logon sijaan, herättää se varmasti luotettavuutta vastaanottajassa. Allekirjoitus puhelinnumeroineen ja sähköpostiosoitteineen tekee viestistä huomattavasti helpommin lähestyttävän. Yhteydenottokin on tehty helpoksi, kun yhteystiedot löytyvät allekirjoituksesta.

Spotmoressa on ominaisuus, jonka avulla voit lähettää sähköpostilähetyksesi yhteystietopohjaisena. Tämän ominaisuuden avulla suuretkin lähetykset voidaan toimittaa yhteyshenkilön allekirjoituksella varustettuna, kunhan vastaanottajille vain on järjestelmässä merkitty yhteyshenkilöt.

Järjestelmän kautta allekirjoitukseen on mahdollista hakea yhteyshenkilöstä seuraavat tiedot:

  • Etunimi ja sukunimi
  • Puhelinnumero
  • Sähköpostiosoite
  • Titteli