Pop up tuo asiakkaita ja kauppaa

Pop up tuo asiakkaita ja kauppaa

Pop up -ikkunat koetaan helposti ärsyttäviksi. Ruudulle ilmestyvä pienikokoinen ponnahdusikkuna voi aueta sivustolle saapuessa, ja se sisältää yleensä mainosviestin.

Ponnahdusikkunoiden tehokkuutta mainonnassa kyseenalaistetaan muutamastakin syystä. Käyttökokemuksen keskeyttävä ikkuna mielletään helposti liian aggressiiviseksi tavaksi viedä huomio. Useimmat internet-selaimet sisältävät ponnahdusikkunaeston, joka heikentää pop upien tehoa. Päätimme näistä lähtöasetelmista huolimatta kokeilla kuinka tehokkaita Pop up -ikkunat ovat.

Case HHsport

HHsport on keskikokoinen suomalainen eräverkkokauppa. Heidän uutiskirjerekisterinsä oli useamman tuhannen kontaktin kokoinen. Tekemämme pop up ilmestyi kauppaan tulijoille parin sekunnin viiveellä. Pop upin kautta voi tilata uutiskirjeen ja osallistua kuukausittain vaihtuvan palkinnon arvontaan. Pop up kasvatti viikossa HHSportin kontaktirekisteriä 13 % ja kahdessa viikossa rekisteri kasvoi 20 %. Tämä tulee näkymään uutiskirjeiden kautta tehtävän mainonnan tehokkuuden ja sitä kautta saadun kaupan kasvuna.

Case Ozbaby

Ozbaby pop up

Otimme pop upin käyttöön myös asiakkaallemme Ozbabylle, joka on Suomen suurin lastentarvikkeiden verkkokauppa. Heidän pop upissaan kysyttiin, haluaisiko sivustolla vieraileva asiakas tilata lapsen iän tai lasketun ajan mukaan tehdyn vinkkikirjeen. Jättämällä tietonsa vanhemmat saavat tietoa lapsensa kehitysvaiheista ja osallistuvat Ozmama-äitiyspakkauksen arvontaan. Pop upin lomakkeen täyttäneille automaattisesti lähtevissä, lapsen ikään sidotuissa viesteissä kerrotaan kuhunkin raskausvaiheeseen sopivista tuotteista, esim. raskauden loppuvaiheessa vinkkejä turvaistuimista.

Pop up on monikertaistanut uutiskirjeen tilaajien määrät. Se on myös mahdollistanut äärimmäisen personoidun viestinnän. Viestintä on henkilökohtaiseen elämäntilanteeseen osuvaa ja relevanttia. Tämä on näkynyt Ozbabyn vinkkikirjeiden poikkeuksellisen hyvissä avaus- ja klikkiprosenteissa. Tilaajamäärien voimakas kasvu ja viestinnän tehokkuus on näkynyt myös selvästi lisääntyneenä kauppana.