sahkopostirekisterin-kasvatus

Sähköpostimarkkinointi vaatii sähköpostirekisterin. Markkinoinnin automaation käyttöönoton yhteydessä järjestelmään viedään yleensä yrityksen keräämä rekisteri, joka saattaa kuitenkin olla peräisin monen vuoden takaa eikä enää laadullisesti kummoinen. Seuraavien vinkkien avulla keräät tuoretta sähköpostirekisteriä ja saat uusia liidejä myyntiputkeesi.

 

    1. Kilpailut ja arvonnat ovat helppo tapa saada sähköpostirekisteri nopeaan kasvuun. Sosiaalisessa mediassa kilpailun boostaaminen on tehokas tapa, mutta älä tyydy vain Facebook-kuvan tykkäämisiin. Jotta sinullekin jäisi jotain ilmaisen tavaran jakamisesta käteen, pyydä sähköpostiosoite vastineeksi kilpailuun osallistumiseksi. Pop-up (kohta 8) antaa verkkosivustolla suurta lisätehoa arvontoihin ja kilpailuihin!
    2.  

    3. Luo asiakkaalle useampia sisältövaihtoehtoja. Jättämällä sähköpostiosoitteen sinne ja tänne saa sähköpostilaatikon helposti tulvimaan markkinointiviesteistä. Anna uutiskirjeen tilaajalle mahdollisuus valita, minkälaista sisältöä hän haluaa sinulta vastaanottaa. Voit esimerkiksi antaa mahdollisuuden valita vain tarjouskirjeet.
    4.  

    5. Onko verkkosivuillasi oppaita tai muuta hyödyllistä sisältöä lukijoille? Jos ei, niin nyt on aika tehdä! Älä silti tarjoa kaikkea sisältöä ilmaiseksi, vaan anna materiaali sähköpostiosoitetta vastaan. Kaikkea sisältöä ei välttämättä kannata laittaa piiloon, mutta esimerkiksi oppaan jatko-osan tilaus sähköpostiin ensimmäisen osan toimiessa koukkuna on tehokas tapa kerätä lisää rekisteriä.
    6. Onko uutiskirje mahdollista tilata vain etusivultasi? Tarkastele verkkosivustosi analytiikasta suosituimmat laskeutumissivut ja kokeile, pääseekö niiden kautta vaivattomasti tilaamaan uutiskirjeen.
    7.  

    8. Onko Facebook-sivullasi enemmän kävijöitä kuin verkkosivuillasi? Luo Facebook-sivullesi CTA-nappula, jolla ohjaat kävijöitä uutiskirjeen tilaajaksi. Jos et halua ohjata kävijöitä pois Facebookista, voit myös luoda tilauslomakkeen omalle Facebook-sivun välilehdelle. Välilehdet eivät toimi mobiilissa, joten muista mainita tykkääjillesi uutiskirjeen tilaamisen mahdollisuudesta myös postauksissa!
    9.  

    10. Tapahtumat ja messut ovat aina loistava paikka kerätä rekisteriä. Tee itsellesi palvelus ja kerää osoitteet suoraan järjestelmään jo tapahtumasta. Säästyt erittäin suurelta vaivalta, kun saat liidit suoraan järjestelmään eikä jokaista osoitetta tarvitse naputtaa Exceliin paperilapulta.
    11.  

    12. Järjestä webinaari, jonka osallistumiseen vaaditaan sähköpostiosoite. Webinaari kannattaa myös nauhoittaa, jotta voit myöhemmin tarjota sisältöä tallenteena verkkosivuillasi.
    13.  

    14. Tee uutiskirjeen tilaaminen verkkosivuvierailijallesi löydettäväksi ja helpoksi pop-up-ikkunan avulla. Hyvin toteutettuna se ei ole häiritsevä. Pop-up-ikkunassa olevaan uutiskirjeen tilauslomakkeeseen kannattaa lisätä jokin täky tai palkinto. Tilaajat voivat saada esimerkiksi alekoodin verkkokauppaan tai osallistuvat palkinnon arvontaan. Pop-up-ikkuna nostaa uutiskirjeen tilausmääriä selvästi tavalliseen staattiseen lomakkeeseen verrattuna.